Hej!
Under
6 veckor har jag, en student från Linköpingsuniversitet, haft min slut VFU här
på Sandbyäng och arbetat med ett tema där jag med utgångspunkt i Lgr 22
planerat aktiviteter utifrån elevernas intressen. De senaste veckorna har jag
utfört dessa aktiviteter där temat handlade om djur. Eleverna har fått
möjligheten att utvecklat sina förmågor och skaffa sig ny kunskap om djur genom
både kroppsspråk, bildskapande, olika djurläten, bygga och konstruera med olika
material samt att lyssna och ställa frågor kring ämnet. Många elever har
deltagit i dessa moment som varit både roliga och en del kluriga. Jag anser att
eleverna har tyckt mycket av detta varit givande och de har lärt sig många
olika saker, så som vad djurens läten heter till att måla ett djur med färg och
pensel. Några av dessa aktiviteter har genomförts under lovet så där av har
inte alla elever deltagit i vissa aktiviteter exempelvis frågesport genom
digitala verktyg och samarbete. Vi har efter aktiviteterna haft utvärderingar
om hur det gick, vad eleverna tyckte, om de lärt sig något nytt samt hur
eleverna anser att samarbetet i vissa moment gick. Mycket har varit bra men
vissa saker behöver vi tillsammans utveckla för att det ska kunna bli ännu
bättre, både när det gäller mina förberedelser men också det eleverna
utvärderat som svårt. Detta har varit väldigt kul och jag tar med mig ny
kunskap från min tid här på Sandbyäng.
Tack för min tid här!
Vänliga
Hälsningar
Emelie
Alnerheim (student)
Eleverna har målat djur som finns på bondgården. En grupp har byggt en bondgård av lego. En grupp har byggt bondgård av lego.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar